איך לפתור בעיות מחשבים נפוצות?

פורסם ב Jun 4, 2017 על ידי עוז אביזוב

איך לפתור בעיות מחשבים נפוצות?

איך לפתור בעיות מחשבים נפוצות?

ברגע שהמחשב נהיה קצת איטי מכפי שהם היו רגילים הרבה אנשים מעדיפים לקרוא ישר לטכנאי, או אפילו להחליף את כל המחשב שלהם. ככל שעובר הזמן, תוכנות שונות מעמיסות לנו על שולחן העבודה, מציגות הודעות קופצות מעצבנים והודעות מערכת טורדניות שגורמות לנו לרצות לפרמט אותו. אבל ישנם כמה דברים שאפשר לתקן לבד.


ראשית כדי למנוע בעיות מומלץ לעשות פריקת מתח זאת אומרת לנתק את המחשב מהחשמל ולבצע הדלקה כאילו הוא מחובר הלחיצות מפרקות לגמרי את כל החשמל שנאגר בתוך המחשב

 

המחשב איטי -

הבעיה הנפוצה ביותר מכולם. מחשב איטי יכול לגרום לתסכולים רבים. יכולות להיות מספר סיבות למחשב איטי, הנפוצה  ביותר היא חוסר תחזוקה. עשרות תוכניות מיותרות פועלות באותו הזמן נתונים מפוצלים, רישום פגום, תוכנות ריגול ועוד, ווירוס יכול לצרוך הרבה כוח ולהאט את המחשב. 

 

פתרון -

לאיתור וירוסים או תוכנות ריגול יכולים לגרום נזק חמור למחשב. צריך לסרוק את המחשב לעקוב אחר התוכניות שלך. תוכנות שלא משתמשים בהן מומלץ להסיר דרך לוח בקרה´ > ´הוספה והסרת תוכניות. לנקות בעיות בעורך הרישום (Registry).  עם אחד מהיישומים בחינם או בתשלום הרבים הזמינים עבור Windows. שתי דרכים הללו לבד יהיו מסוגלות לעשות בקלות עד 30% מהמחשב למהיר יותר. אפשר גם להפעיל את מאחה הדיסק ולעצור תוכניות לא רצויות שמתחילות אוטומטית עם Windows, על ידי הפעלת MSCONFIG:

האינטרנט לא מתחבר -

יכולות להיות בעיות בחיבור לאינטרנט על ידי דברים רבים ושונים. הבעיות הנפוצות ביותר הן תצורת רשת, או תוכנה בנתב, , תצורת כתובת ה-IP, חיבור לא נכון של כבלי רשת, יישומי חומת אש מהמחשב בעיות מספק האינטרנט שלך או פסקי זמן זמניים מ ISP. 

שגיאות חומרה 

פתרון -

לוודא שהמודם מחובר לשקע טלפון פעיל או לחיבור כבל פעיל, באופן ישיר או דרך נתב. גם צריך לבדוק שהרשת אלחוטית מופעלת במחשב שלך - לפעמים יש במחשבים ניידים כפתור, מתג או צירוף מקשי פונקציה במחשב או במקלדת. לשים לב  שסמל הרשת במחשב מחובר או לאות אזהרה צהוב או שהרשת אינה זמינה. 
אם הרשת מחוברת, להתקשר לספק הרשת או להשיג תמיכה מקצועית. אם רשת אלחוטי אינה זמינה, צריך  לבדוק אם הכבל מחובר כראוי או אם wifi באזהרה צהובה, ולאתחל מחדש את הנתב. במידה זה לא עובד, נסו ללחוץ על התחל במערכת Windows XP, Vista או 7 והקלדה "cmd" בתיבת החיפוש וללחוץ על Enter. ואז בחלונית השחורה שעולה אפשר להקליד "ipconfig / release " ואז "ipconfig / renew ". אחרי כל זה אם עדיין האינטרנט לא עובד, צריל יצור קשר עם ספק האינטרנט.

המחשב נכבה לבד -

בדרך כיבוי עצמי של מחשב כלל נובע כתוצאה מאספקת חשמל לא תקינה, או נמוכה, מחיבורי כבלים גרועים, סוללה פגומה או התחממות יתר וזה גורם למחשב לכבות את עצמו כאמצעי הגנה מפני התחממות יתר. 

פתרון-

 לבדוק קודם כל שהכבלים מחוברים כמו שצריך. אם המחשב חם מאוד, לבדוק אם המאוורר זקוק לניקוי אבק. במידה ומדובר מחשב נייד, צריך לבדוק אם הסוללה הידרדרה וירדה לאורך זמן וייתכן שיהיה הצורך להחליפה. יכול להיות שיש צורך בהחלפה של חלקים במחשב , כמו ספק או מאוורר .ואז תהיו חייבים לקרוא לטכנאי מחשבים.
 

 

אין תגיות שנוספו.