כיצד ניתן למזער את הסיכון באיבוד מידע

פורסם ב Mar 25, 2018 על ידי עוז אביזוב

כיצד ניתן למזער את הסיכון באיבוד מידע

במאמר קצר זה, נסביר תהליך פשוט וקל, אותו ניתן ליישם בכל מערכות הגיבוי של Acronis ובעזרתו ניתן לצמצם את חלון איבוד המידע למינימום.

כפי שבוודאי כולנו יודעים, גיבוי יומי הוא טוב, אך כבר אינו מספק. אנו מעוניינים לצמצם את הסיכוי של איבוד מידע בזמן העבודה. גיבוי יומי נותן לנו הגנה בחלונות זמן של 24 שעות. כלומר, אם המחשב קרס בסיום יום העבודה, לפני הגיבוי היומי, איבדנו את כל המידע בנאגר בו במהלך יום העבודה.

יצירת תכנית או תכניות גיבוי נוספות, שונות ,במרווחי זמן קצרים יותר ,תצמצם לנו את חלונות איבוד המידע למינימום אבדן איתו הארגון מסוגל להתמודד.

ניקח לדוגמה מחשבים המשמשים מנהלי חשבונות. ביום עבודה ממוצע, מטפל משתמש בכ- X מסמכים והארגון אינו מעוניין שיום העבודה של אותו משתמש, החומר החדש והשינויים שנעשו במסמכים ביום מסוים, יאבדו כתוצאה מכשל במחשב. לטובת המחשבים הנ"ל, מומלץ ליצור תכנית גיבוי נוספת, בשעות העבודה, אחת לשעה. כך שאם המחשב קרס והדיסק הקשיח נהרס, לכל היותר, איבד הארגון שעת עבודה אחת ולא יום עבודה שלם.

מכיוון שמערכת הגיבוי של Acronis המגבה מחשב מלא, ברמת הבלוקים, ומטפלת רק בבלוקים ששונו בדיסק הקשיח (CBT), זמני הגיבוי יהיו מזעריים וכך גם כמות המידע שתגובה. מכיוון שהגיבוי יהיה אינקרמנטלי, רק השינויים יתווספו לקובץ הגיבוי השעתי, וניתן יהיה לשחזר מקובץ ארכיון זה את המחשב ברמה של שעות (ביחוד בשעות העבודה).

כאמור מערכת הגיבויים של Acronis מגבה את המידע שהשתנה במחשב בצורה שונה מאוד ממערכות גיבוי המגבות קבצים. במערכות גיבוי המבוססות קבצים, כל שינוי בקובץ גורר גיבוי של כל הקובץ מחדש ובזמן העבודה אין אפשרות להמשיך לעבוד על אותו קובץ. חלונות הגיבוי מתארכים, הנפח הנדרש לגיבוי הולך וגודל וזמני השחזור ארוכים במיוחד. מערכות גיבוי מבוססות IMAGE הניגשות באופן ישיר לדיסק הקשיח, מייתרות שימוש מסורבל במערכת ההפעלה לצורך הבנה אם מידע בקובץ שונה, ולא משתמשות במשאבי מערכת ההפעלה, יחד עם משימות אחרות לקריאת המידע מהדיסק. באופן כללי, ניתן לבצע גיבויים גם בחלונות זמן קצרים יותר משעה, נניח כל 20 דקות וכמובן, לתחום את הגיבוי לשעות העבודה בלבד.

גיבויים בתדירות רבה, רצוי לשמור לפרקי זמן קצרים של לא יותר מ 48 שעות, כי אם התרחשה תקלה, אז היא כבר זוהתה במהלך היום, כאשר בכל מצב, יש לנו גיבוי יומי שנעשה בתהליך נפרד, אותו אנו שומרים בארכיון הגיבויים הקבוע.

ניתן להשתמש בגיבוי בחלונות זמן קצרים גם במערכות הגיבוי לענן וגם לגיבוי לוקאלי על גבי דיסק קשיח .

לגבי גיבוי לענן : חובה קווי תקשורת סבירים (רצוי מבוססים טכנולוגיית "תמסורת"), וקצב ה UPLOAD גבוה מקצב שינוי המידע בין חלונות הגיבוי על מנת להעלות גיבוי באמצע יום העבודה.

לגבי גיבוי לוקאלי : נפח ההעברה על גבי הרשת המקומית לא אמור להפריע לעבודה תקינה מצד התקשורת בין המחשב לכונן הרשת. הנקודה שחייבים לבדוק היא רמת הביצועים של השרת במהלך הגיבוי.

אין תגיות שנוספו.