אחריות למחשב

פורסם ב Jan 14, 2018 על ידי שהם

אחריות למחשב

מחשבים ניידים

שוק המחשבים הניידים מציע מגוון אפשרויות לקניית סוגים שונים של מחשבים, החל מהמחשבים הניידים הקטנים ביותר דרך מכשירים היברידים שיכולים לשמש גם כטאבלט בזכות מקלדת מתנתקת או מתקפלת, ועד לתחליפי המחשב הנייח הניידים שמפצים על גודלם ומשקלם בעזרת מבנה נוח לשימוש, מסך גדול, שפע חיבורים ולרוב יכולת עיבוד מהירה.

סוג המחשב הנייד שאתם מעוניינים לקנות תלוי לחלוטין בצורך שלכם. עבור מרבית האנשים, טווח הגודל האידאלי נמצא בין המחשב הנייד הרגיל לאולטראבוק, וכל אדם צריך למצוא את הדגם המתאים לו מבחינת גודל מסך ומשקל, אחרי שעבר על שאר שיקולי הקנייה של המחשב.

גודל ומשקל

הגודל והמשקל של המחשב הם הגורמים העיקריים שמשפיעים לטובה או לרעה על נוחות השימוש והניידות שלו. אף אחד לא מעוניין או רוצה לסחוב איתו באופן קבוע מחשב כבד, למרות שעבור אנשים רבים השימוש במחשב עם מסך 11 אינץ' ומקלדת קטנטנה גרוע לא פחות.

גדלי מסך ומשקלים ממוצעים

 11-12 אינץ': אלו הם המחשבים הניידים הדקים והקטנים ביותר. משקלם לרוב לא יעלה על 1.5 ק"ג, אך החיסרון הגדול שלהם הוא הקלדה לא נוחה וגודל מסך קטן.

13-14 אינץ': אלו הם המידות הנפוצות ביותר עבור מחשבים ניידים מתקדמים אשר שואפים לשלב נוחות וניידות. המסך גדול מספיק עבור רוב האנשים וגם מקשי המקלדת לא קטנים מדי. משקל ממוצע של מחשב נייד במידות אלו יהיה בין 1.5-2.4 ק"ג.

15 אינץ': זהו הגודל ה"קלאסי" עבור מחשבים ניידים ואפילו שהם שוקלים 2.5 עד 3 ק"ג בממוצע, מאוד נוח לעבוד איתם. ניתן למצוא גם בקטגוריה זו מספר מחשבים ששוקלים מעט פחות ועדיין אינם יקרים כמו מחשבים קטנים יותר.

16-18 אינץ': מחשבים בגודל כזה הם לרוב תחליפים למחשב נייח שמיועדים בעיקר לעבודה במקום אחד, בלי הרבה ניידות, אך לרוב עם כוח עיבוד משמעותי, יכולת הפעלת משחקים ותוכנות מתקדמות, סוללות חזקות וכל התוספות שרק צריך. החיסרון כאן הוא שמחשבים שכאלה יכולים לשקול 3.4 ק"ג ואף יותר, כך שהמילה "ניידות" מאבדת קצת ממשמעותה.

מעבד

תפקידו של המעבד במחשב הנייד זהה לתפקידו בכל מחשב, זוהי יחידת העיבוד המרכזית של המחשב והיא משפיעה לא רק על ביצועיו, אלא גם על משקלו וצריכת החשמל שלו. סדרת המעבדים הפופולרית היום הינה  Core . מעבדים אלו הם הנפוצים ביותר בשוק, הם גם בין האמינים ביותר, ולכן גם אם מוצעת לכם אפשרות אחרת וזולה יותר, כדאי לבדוק אותה בשבע עיניים.

סוללה

כל סוללה מורכבת ממספר תאים וככל שיש יותר תאים, יש לה עוצמה חזקה יותר. יחד עם זאת לא כל סוגי הסוללות נבראו שווים, והמדד המדויק ביותר לבדיקת משך פעילות הסוללה על הנייר הוא ואטים לשעה. ככל שמספר זה גבוה יותר, הסוללה תפעיל את המחשב למשך זמן ארוך יותר. קשה לספק המלצה מדויקת למשך זמן הפעולה של סוללה טובה במחשבים ניידים מסוגים שונים בשל המגוון העצום של יצרנים ודגמים, אבל ניתן להגיד שעבור מחשב 15 אינץ' רצוי לשאוף ל-4 שעות לפחות, אולטראבוק עם סוללה איכותית יחזיק מעמד לפחות 5 שעות ועבור תוספת קטנה במחיר תוכלו למצוא מחשבים עם חיי סוללה של שבע שעות ואפילו יותר.

אין תגיות שנוספו.