בחירת מחשב נייד

פורסם ב Jan 14, 2018 על ידי שהם

בחירת מחשב נייד

כונן קשיח

כונן קשיח גדול חשוב יותר במחשבים ניידים מאשר במחשבים רגילים, חוץ מנפח האחסון שהוא מספק לתוכנות, מסמכים, תמונות וסרטים, הוא יוכל גם לשמש כגיבוי למידע שאתם שומרים על המחשב הביתי שלכם. לא צריך להסתפק בנפח כונן נמוך מ-320GB ותמורת תוספת קטנה במחיר תוכלו לקבל גם 500GB. במידה וחשוב לכם שהמחשב הנייד שלכם יעבוד מהר ויוכל להפעיל יישומים מורכבים, תוכלו להוסיף כונן SSD, כלומר יחידת אחסון שאינה מכילה רכיבים נעים, היא בעלת צריכת חשמל נמוכה ומהירות העבודה שלה גבוהה בהרבה יותר ממהירות של כונן קשיח רגיל.

גודל המסך ואיכות התצוגה

לגודל המסך יש השלכה רבה על מידת הניידות של המחשב, בו, חשוב למצוא את האיזון הרצוי בין גודל המסך לצרכים. שיקולים נוספים בבחירת המסך המתאים הם רזולוציה, רוחב המסך וזוויות הצפייה.

גודל מסך ורזולוציה: הגדלים הנפוצים  ביותר של מסכים הם 10.1, 11.6, 13.3, 14.1 ו-15.6 אינטש. ככל שהמסך גדול יותר וחוויית הצפייה תהיה מהנה יותר. יש להתאים את הגודל למידת הניידות הרצויה.

רזולוציה גבוהה (למשל 1920x1080) תיתן תמונה חדה יותר ותפנה מקום רב יותר על שולחן העבודה, אבל במסכים קטנים היא עלולה להיות קשה לקריאה בגלל הגודל הקטן יותר. רזולוציה נמוכה יחסית (למשל 1366x768) תתאים למסכים קטנים אבל תראה גרעינית ולא חדה על מסכים גדולים.

מבריק או מט: הבחירה תלויה בשימוש העיקרי שתעשו במחשב. מסך מבריק מחמיא יותר לתצוגת וידיאו ותמונות, כי הזכוכית בקדמת המסך מעמיקה את הצבעים ומחדדת את התמונה, וזה הופך את המסך לאידיאלי לצפייה בסרטים ולמשחקים. חסרונו של המסך הוא בהשתקפות של אור חיצוני עליו. מסך מט מונע השתקפויות ומתאים יותר להצגת טקסט.

ביצועי סוללה

כשמדובר בניידות, לסוללה יש חשיבות מרכזית בבחירת הנייד המתאים. בעלי מחשב מסוג תחליף שולחני עם נגישות למקור מתח, פחות יוטרדו ממשך פעולת הסוללה, אבל מי שיוצא מהבית לכמה שעות השיקול מתחיל הינו יותר משמעותי. כל סוללה מורכבת ממספר תאים (3,4,6,8,12), ככל שמספר התאים גדול יותר, כך משך עבודת הסוללה ארוך יותר. לא כל התאים שווים בביצועיהם, ישנם שלושה מדדים נוספים לביצועי הסוללה: מילי-אמפר (mAH או AH), וולט (V), והחשוב ביותר - ואטים לשעה ((Wattage-Hours, וככל שהוא גבוה יותר, משך פעולת הסוללה יהיה ארוך יותר.

אין תגיות שנוספו.