איך לבחור מדפסת משולבת

פורסם ב Feb 5, 2018 על ידי יצחק נחמד

איך לבחור מדפסת משולבת

מדפסת משולבת משלבת מספר יישומים שבעבר היו קיימים כמכשירים נפרדים בלבד ובכך חוסכת במקום והעלות שלה הינה נמוכה משמעותית מעלותם של כמה מכשירים עצמאיים. מדפסת משולבת מהווה פתרון אידאלי לשימוש רב תכליתי בבית או במשרד קטן.

המדפסות המשולבות כוללות יישומי צילום וסריקה וחלקן גם פקס. כל מדפסת משולבת מציעה איכויות צילום וסריקה שיספקו את המשתמש הביתי הממוצע, לכן חשוב לבחור במדפסת שתשמש אתכם ביעילות ובנוחות. לשם כך בדקו מהם היישומים השימושיים ביותר עבורכם, ובהתאם התמקדו בתכונות הרלוונטיות. לדוגמה, אם פקס הוא יישום דומיננטי ואתם נוהגים לשלוח מספר דפים בכל התקשרות, מומלץ לבחור מדפסת עם מזין נייר אוטומטי לפקס. בהזדמנות זו כדאי לדעת שיש מדפסות שפונקציית הזנת הנייר האוטומטית קיימת עבור כל היישומים, אבל במדפסות רבות הפונקציה קיימת רק עבור חלק מהם.

מבנה המדפסת

במדפסת משולבת שמזכירה בצורתה מכשיר פקס רגיל ניתן לצלם או לסרוק מסמך בודד בלבד שמוכנס לתוך חריץ הזנה, ואילו במדפסת בעלת מבנה הדומה למכונת צילום רגילה, יש משטח זכוכית אופקי המאפשר לצלם ולסרוק מתוך ספר, חוברת או כל מקור אחר שניתן להניח על המשטח. אם אין לכם סיבה מיוחדת להעדיף את המדפסת הדומה לפקס, עדיפה כמובן מדפסת עם משטח אופקי כדי שלא תהיו מוגבלים באפשרויות הצילום והסריקה.

מהירות הצילום ורזולוציה

מהירות הצילום במדפסת משולבת היא בדרך כלל זהה למהירות ההדפסה והרזולוציה זהה לרזולוציה של הסורק.

סריקה

בכל המדפסות ניתן לקבוע את רזולוציית הסריקה. ככל שהרזולוציה נמוכה יותר, הסריקה תהיה מהירה יותר, הקובץ יהיה קל יותר וניתן לשלוח אותו במהירות באי-מיילהרזולוציה לסריקה שקיימת במדפסות משולבות נקראת רזולוציה אופטית, וכל רזולוציה אחרת (כמו ממוטבת או אינטרפולציה) אינה רלוונטית ויש להתעלם ממנה.

פקס

אם במחשב שלכם מותקן מודם-פקס תוכלו לקנות מדפסת בלי מודם ולחסוך מעט כסף. למרות זאת, מומלץ לבחור במדפסת שמצוידת במודם-פקס, כדי שתוכלו לתפעל את הפקס עצמאית ללא תיווכו של המחשב.

בהרבה מקרים הרבה יותר קל להשתמש בשירותיים של FAX TO MAIL . השירות ניתן על ידי כל חברה שיש לה מרכזיה בענן. מצד השולח/ שולחים פקס רגיל למספר הפקס. מצד המקבל- מקבלים את הפקס ישירות למייל. תצורה זו מאוד נוחה היות ולרוב המשתמשים יש גישה מהסלולרי למייל. ובכך ניתן לראות את הפקס במיידי.