פינוי קבצים מהמחשב

פורסם ב Feb 5, 2018 על ידי יצחק נחמד

פינוי קבצים מהמחשב

עם הזמן המחשב הולך ונהיה כבד ואיטי יותר. אבל לפני שרצים להתקין מחדש מערכת הפעלה, יש כמה פעולות ניקיון פשוטות שיכולות להחזיר את המחשב למהירות העבודה שלו בימיו הטובים.

מחקו קבצים מיותרים

במהלך הפעולה הרגילה של המחשב, חלונות ושאר התוכנות שומרות אלפי קבצים זמניים במקומות מקבילים במחשב. קבצים אלו נצרכים לפעולת החלונות ותוכנות שונות, אבל הם נחוצים באופן זמני בלבד, סביר להניח שרק כמה קבצים זמניים בודדים על המחשב נמצאים בשימוש.

רוב התוכנות לא נפטרות מהקבצים הזמניים שלהן בעצמן, ואלו מצטברים במהירות. הפעולה של מחיקת הקבצים הזמניים לא בטוח שתביא לשיפור הביצועים, אבל היא יכולה לפנות מקום גדול של כמה מאות או אפילו אלפי מגה-בייטים בכונן הקשיח.

הדרך הקלה ביותר למחוק את הקבצים הזמניים היא באמצעות Disk Cleanup, ,שהוא הכלי המובנה של חלונות לפינוי מקום בכונן הקשיח. בחלונות XP, תמצאו אותו בתפריט התחל. בתיקייה הקליקו על Accessories/System Tools. , פתחו את התפריט התחל והקלידו בשורת החיפוש.Disk Cleanup

בשביל מחיקת הקבצים הזמניים, צריך לסמן את השורה Temporary Files., סמנו למחיקה גם את כל שאר הקבצים המיותרים, ודאו שוב שאתם לא מוחקים בטעות קבצים חיוניים. ליתר ביטחון, לחצו על View Files כדי להציג את הקבצים שסימנתם למחיקה, אם אתם מסתפקים, השאירו את הקבצים במקומם למניעת ספק

בשיטה הידנית, תוכלו לפתוח את תיקיית הקבצים הזמניים ולמחוק את הקבצים בעצמכם. פתחו את התפריט התחל, לחצו על Run, ובשורה Open הדביקו את הקיצור:

%temp%

ישנה תוכנה חינמית בשם filetempcliner  ניתן להוריד אותה באינטרנט. ההפעלה שלה פשוטה מאוד והיא מוחקת קבצים זמניים.

לנקות את הרג'יסטרי

הרג'יסטרי (Registry) היא בסיס הנתונים שמכיל את כל הגדרות המחשב - החומרה, מערכת ההפעלה, והתוכנות בכל הגרסאות של חלונות, כשם שמערכת הקבצים של חלונות צוברת עם הזמן קבצים ישנים ומיותרים, גם ברג'יסטרי עלולים להצטבר נתונים שגויים וישנים. בדרך כלל, השפעה אינה ממשית לכל הנתונים הישנים ברג'יסטרי, אבל לפעמים היא יכולה להאט את מערכת ההפעלה, במיוחד בזמן האתחול, ובמקרים קיצוניים לפגוע ביציבות.

לניקוי הרג'יסטרי, השתמשו ב-EasyCleaner החינמית. התוכנה תומכת בניקוי של רכיבים אחרים במחשב, ומצטיינת בעיקר לניקוי הרג'יסטרי. לאחר ההתקנה, הפעילו את הלשונית  EasyCleaner, ללחוץ על הכפתור Registry, ולאחר מכן על Find. אחרי סריקה של כל הרג'יסטרי, הערכים המיותרים יוצגו ברשימה, ותוכלו לבחור את הערכים הרצויים ולמחוק אותם.

גם במחשבים חדשים

שרוב הזבל מצטבר במחשב במהלך השימוש בו, אבל גם מחשבים חדשים מגיעים לפעמים כשהם עמוסים ומלאים בזבל ישר מהמפעל כמו : גרסאות מוגבלות של תוכנות מסחריות, גרסאות ניסוי של תוכנות אבטחה, ומיני תוכנות מיותרות של יצרנית המחשב. על מנת להסיר את כל אלו בקלות ובמהירות, השתמשו ב-PC Decrapifier, שמסירה להסיר רשימה ארוכה של תוכנות זבל כאלה.

PC Decrapifier אינה דורשת התקנה על מנת להשתמש בה, היא פועלת בצורה דומה ל-Revo Uninstaller, אבל תומכת ספציפית בהסרה של תוכנות שמגיעות עם מחשבים חדשים ולכן מתאימה יותר לשימוש נפרד למטרה זו.

אין תגיות שנוספו.