שחזור מידע

פורסם ב Aug 6, 2016 על ידי עוז אביזוב

שחזור מידע

שחזור מידע 

זה ממש לא נעים, אבל זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו, ורוב הסיכויים הם שזה קרה. כמעט כולם מוצאים את עצמם לעתים במצב בו נמחק קובץ, מחיצה או פורמט כונן קשיח, ואז מתגלה שזו היתה טעות ושהקובץ, המחיצה או הדיסק היו מלאים בתמונות, שירים, סרטים או מסמכים חשובים. עוגמת הנפש גדולה מאוד, במיוחד כשיש דברים בעלי ערך רגשי גבוה כמו תמונות ילדות או מסמך חשוב שעובר מדורי דורות במשפחה ללא עותקים נוספים. במקרים כאלו צריך איש מקצוע שישחזר את המידע באופן מקצועי ויוכל להציל את המידע החשוב מבלי לפגוע בו, או למחוק חלק ממנו. 
שחזור קבצים אשר נמחקו ממערכת הקבצים או עודכנו באופן שגוי, היא פעולה אשר נתמכת על ידי חלק ממערכות הקבצים הקיימות היום. לעתים ניתן לשחזר קבצים שלא באמצעות שירותי מערכת הקבצים, אך פעולה זו מסובכת יותר, אמינה פחות ודורשת לרוב אנשי מקצוע. הבסיס ליכולת לשחזור קבצים מחוקים היא העובדה כי תוכן קבצים שנמחקים ממערכת קבצים אינם מוחלפים מידית על ידי תוכן אחר, אלא המחיקה היא בעיקרה של רישום הקובץ, ומשמעה סימון השטח בו נמצא תוכן הקבצים המחוקים כפנוי לכתיבת קבצים חדשים. ככל שניסיון שחזור המידע נעשה צמוד יותר למחיקה, כך הסיכוי גדול יותר להצלחתה.
על אף שיכולת זו יכולה לשמש להצלת מידע חשוב שנמחק בשוגג, היא יכולה גם לייצר בעיות ביטחון מידע, כאשר משתמשים אשר אינם מבינים את הקלות שבשחזור מידע אשר נמחק מהכונן הקשיח שלהם, מאמינים שבמחיקתו מנעו את הגישה אליו, בעוד שלמעשה המידע ניתן לשחזור בקלות יחסית.
שחזור מידע יכול היות מדיסק קשיח, מקבצים מדיסקים קשיחים מבעיות לוגיות ופיזיות שנגרמו לדיסק ו/או למידע. מבעיות שנגרמו עקב ווירוסים, נפילות ומכות, הפסקות חשמל, טעויות משתמש, פרמוט או מחיקת קבצים. ומרייד -רייד הנו הנו מערך של דיסקים קשיחים היוצרים יחדיו יחידה לוגית אחת לאחסון מידע. למערך Raid (ראשי תיבות של Redundant Array of Independent Disks)
: Windows, Macintosh, Linux, Dos, Novell
ההתקנים בהם נצרך שחזור הם רבים . ביניהם - מחשב שולחני, מחשב נייד, כוננים חיצונים, טאבלטים, שרתים.
סוג התקלות מתחלק ל 2  - תקלות לוגיות – שהן תקלות שהמדיה עצמה תקינה, והתקלה נמצאת במערכת הקבצים (למשל NTFS, FAT ) , במבנה הפנימי של הקבצים, כמו כן במקרה של מחיקה מכוונת או בלתי מכוונת התקלה השנייה היא תקלה פיזיות  -  בה המדיה נפגעת באופן פיזי, כתוצאה מתקלה אלקטרונית בלאי, תקלה חשמלית, , פגיעות בפלטות הנתונים שהם דיסק קשיח, דיסק אופטי, תקלה במערכת הניהול הפנימית של הדיסק, ארועים קיצוניים כמו שבר, שריפה, והצפה
התקלות מתבטאות ב- 
כונן מתקתק
כונן המבקש אתחול
אינו מזוהה על ידי המחשב
נזקי מים
מתקפת וירוסים
הגורמים לאבדן מידע
המידע מכונן קשיח מפסיק להיות נגיש כתוצאה משני סיבות עיקריות: נזקים לוגיים או נזקים פיזיים.
כל שחזור מידע תקלה עוצרת פוגעת באופן העבודה השוטף ומקטינה את ההספקים המתוכננים. 

אין תגיות שנוספו.