טיפים לתחזוקת מחשב

פורסם ב Jun 4, 2017 על ידי עוז אביזוב

טיפים לתחזוקת מחשב

בס"ד

טיפים לתחזוקת מחשב 

המחשב הפך לאחד מן הנכסים בעלי המשמעות הגדולה ביותר עבור מרביתנו, המשתמשים בשירותיו במשך חלק גדול משעות היום., חשוב לדעת מספר טיפים שימושיים, שייסעו בתחזוקה השוטפת של המחשב, לרבות ניקוי של האבק המצטבר במארז המחשב אחת לזמן מה, גיבוי של החומרים החשובים שנמצאים על גבי הכונן החיצוני, שימוש בתוכנות ניקוי ואנטי וירוס, ורבים ואחרים.

מחיקת תוכנות ריגול (Spyware) -

בכדי להיפטר מתוכנות הריגול הנדבקות למחשב שלך בעת הגלישה באינטרנט יש להתקין תוכנה (הכוללת בתוכה תוכנות ריגול), וחומת אש יש להשתמש בתוכנות המיועדות להגנה ולהשמיד תכנות ריגול.

התקנת תוכנת אנטי וירוס -

תוכנת אַנְטִי-וִירוּס (באנגלית: Anti-Virus. על פי האקדמיה ללשון העברית: "נוגד נגיפים") היא תוכנה שנועדה לאתר וירוסי מחשב ולהגן על המחשב מפני פעילותם. מערכות האנטי-וירוס הנפוצות ביותר הן מערכות המותקנות על מחשבים ושרתים, ובכך מובדלות מרכיבי אבטחת רשת כגון IPS או פיירוול. 
במצב אופטימלי, אנטי-וירוס יצליח לזהות ניסיון חדירה למחשב של תוכנה זדונית טרם התקנתה, ובכך למנוע את האיום והנזק. לעתים, כאשר מצב זה לא מתאפשר, או כאשר התוכנה הזדונית הייתה קיימת על המחשב טרם התקנת האנטי-וירוס, המערכת תנסה לזהות את הווירוס בזמן פעולתו או לזהות את קיומו על המחשב על ידי חתימות שונות. חשוב להתקין תוכנת אנטי וירוס פעילה.

לשמור על גוף המחשב סגור -

המחשב סגור כל העת, אין להאיר צד אחד פתוח "שיתאוורר". אין צורך בכך כי למחשב יש שני מאווררים בתוכו, אחד בשביל קירור המעבד והשני לקירור המערכת כולה בפנים. מתפקידם לדאוג שהאוויר בחוץ יכנס למחשב, השארת צד פתוח מושכת אבק ולכלוך ומקצרת את חיי החלקים של המחשב.

לא לנקות מסך עם חומר ניקוי לחלונות!

המסכים כיום מגיעים עם הרבה פחות קרינה מהמסכים של פעם, שהיו עבים יותר, אבל גם למסכים של היום יש קרינה מסוימת וגם להם יש הגנת קרינה. למסכים יש חומר ניקוי ייחודי השומר על המסך ניתן למצוא אותו בכל חנות מחשבים.

כל תוכנה שמותקנת על המחשב משאירה רישום ברגיסטרי -  

 Registryהוא מערכת רישום המשמשת את מערכת ההפעלה "חלונות" לגרסאותיה השונות (מחלונות 95 ואילך), לשם רישום מאפיינים של מערכת ההפעלה עצמה ושל תוכנה וחומרה המותקנות בה, העדפות משתמש וכדומה. 
חלק מהשינויים שהמשתמש עורך באמצעות לוח הבקרה או באמצעות כלי בחירת העדפות של התוכנות השונות, נרשם ברג'יסטרי. הרג'יסטרי נועד לספק מערכת רישום מסודרת ואחידה למידע זה, כתחליף לקובצי INI ששימשו למטרה זו קודם להכנסת הרג'יסטרי למערכת ההפעלה, והתאפיינו בחוסר אחידות ניכר.
בלי קשר כדאי תמיד לנקות את המחשב, למחוק תוכנות / קבצים לא הכרחיים, ובכלל לשמור על סדר בדיסק הקשיח.
המחשב דורש תחזוקה יום יומית. אם לא נטפל כראוי עלולים להופיע באגים ובעיות בתפעול השוטף, שאותן ניתן למנוע על ידי תפעול שוטף תקין.

 

אין תגיות שנוספו.