IP מרכזיות טלפוניות

 
   

ישנן אינספור מרכזיות טלפונים הקיימות בשוק התקשורת ואפשר, בקלות, לאבד את הידיים ואת הרגליים בחיפוש אחר מרכזיית התקשורת הטלפונית המתאימה ביותר לעסק שלנו. מטרת מאמר קצר זה היא לעשות סדר בבלגן ולאפיין את סוגי המרכזיות המרכזיים הקיימים בשוק. ישנה מרכזייה אנלוגית פשוטה, שהולכת והופכת לנדירה יותר ויותר ככל שחולף הזמן, ישנה המרכזייה הדיגיטלית שהיא המרכזייה העיקרית שבה משתמשים רוב העסקים היום והסוג השלישי, שהולך וצובר מומנטום ופופולאריות, הוא מרכזיית IP.    

   

מרכזיות IP מציעות אפשרויות רבות יותר לעסקים מבחינת שילוב עם פונקציות תקשורת אחרות במשרד, דוגמת רשת האינטרא-נט המשרדית, השלוחות השונות של העובדים והאינטרקום בכניסה לבניין או למשרד המרכזי. כל מרכזיית

 
   

IP מאפשרת את הבסיס הרגיל והמוכר של מרכזיית תקשורת, דהיינו, ניתוב שיחות נכנסות ויוצאות, אפשרות למענה קולי ולהשארת הודעה לשלוחה המבוקשת וכיוצ"ב, אך, בנוסף, הן מאפשרות ממשק יעיל עם תשתית האינטרנט ובכך הן חוסכות כסף רב לעסק בתשלומי שיחות לחברות הטלפון, וכאשר מדובר על עסק שעובד עם חו"ל, הרי שמדובר על חיסכון משמעותי וניכר.    

 

מרכזיות IP, בנוסף לממשק עם רשת האינטרנט, יכולות גם להתחבר לרשת המחשבים של העסק ובכך לעזור בייעול ניהול העסק, בניהול אופרציות CRM והפעלת מוקדים טלפוניים. היום, לפני שחושבים על רכישת מרכזיה חדשה לעסק, חשוב להכיר גם את אופציית מרכזיות IP ולהבין עד כמה הן יכולות להיות משמעותיות להתפתחות ולשגשוג העסק, מכל הבחינות